پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150259
امروز تکليف خريدار پرسپوليس مشخص مي شود
تاریخ انتشار : 1393/11/01 07:53:45
نمایش : 1264
مديرعامل اسبق باشگاه پرسپوليس گفت:در نشست با رييس سازمان خصوصي سازي خيلي از نگراني هاي ما برطرف شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار،امير عابديني درباره جلسه امروز ميان مديران پيشين باشگاه پرسپوليس با پوري حسيني،رييس سازمان خصوصي سازي عنوان کرد:پوري حسيني تحليل ويژه اي از روند خصوصي سازي داشت و نگاه کارشناسي خود را درباره برند معنوي و مادي باشگاه ارائه کرد.

وي ادامه داد:ما دنبال اين هستيم که زمان پرداخت ۶۰ درصد پول خريد باشگاه از دو سال به ۵ سال افزايش پيدا کند.ضمن اينکه قيمت هم کمي منطقي تر شود.

عابديني افزود:پوري حسيني در اين جلسه درباره روند قيمت گذاري باشگاه پرسپوليس توضيحاتي ارائه کرد.اينکه مثلا ساختمان هاي متعلق به باشگاه چه قيمتي دارند. پوري حسيني تاکيد داشت که قيمت گذاري بر مبناي کار کارشناسي انجام شده است.

وي ادامه داد:پروين از پوري حسيني سوال داشت که آيا اين امکان وجود دارد که فرآيند مربوط به پرداخت ۶۰ درصد از پول از دو سال به ۵ سال افزايش پيدا مي کرد که پاسخ رييس سازمان خصوصي سازي ما را قانع کرد.پاسخ پوري حسيني اين بود که نيمي از ۴۰ درصد اول،در اختيار پيشکسوتان خواهد بود که بايد در سه ماه تکليف آن را روشن کنند و پولش را بپردازند.

عابديني درباره اينکه آيا پيشکسوتان توان پرداخت اين پول را دارند يا نه گفت:به هر حال کار سختي است.در صورتيکه پيشکسوتان توانستند سهام را خريداري کنند که هيچ در غير اين صورت انتخاب با خريدار است.يا مي تواند سهام را هبه کند و يا از سود سهام پيشکسوتان پولش را به تدريج دريافت کند.به نظر من مکانيزمي که پوري حسيني مطرح کرد قابل قبول است.

وي درباره اينکه باشگاه پرسپوليس از چه زماني رسما واگذار مي شود اظهار داشت:براساس اين پروسه،پرسپوليس از اسفند ماه در اختيار فردي خواهد بود که اين ۴۰ درصد را مي پردازد.او متعهد مي شود ۶۰ درصد را در دو سال آينده پرداخت کند.

عابديني تاکيد کرد:از نظر کارشناسي جز اين نمي شد روشي را براي واگذاري پرسپوليس انتخاب کرد.نه اين امکان وجود داشت که سهام را به بورس ببرند و نه امکان واگذاري از طريق فرابورس وجود داشت و نه مي شد پذيره نويسي انجام داد.در اين روش تکليف بدهي ها روشن مي شود و دولت با بدهي باشگاه پرسپوليس و استقلال طرف مي شود.ضمن اينکه يک مدير تسويه براي شرکت پرسپوليس در نظر گرفته خواهد شد و خيلي موارد ديگر که نشان مي دهد از نظر کارشناسي روي اين مساله کار شده است.در مجموع در اين نشست خيلي از نگراني هاي ما برطرف شد.

وي افزود:يکي ديگر از مواردي که در اين جلسه مطرح شد اين بود که برند معنوي باشگته در اختيار دولت نيست بلکه در اختيار حکومت است.پيشنهاد ما اين بود قيمت برند معنوي را از روي قيمت ۲۹۰ ميلياردي که گذاشته اند بردارند.هويت تيم را نمي توان فروخت.ما چک و چانه هايمان را در جلسه زديم و قرار شد اين بحث مورد بررسي قرار بگيرد.به هر حال پوري حسيني به تنهايي در جلسه حضور داشت و ضرورت دارد اين موضوع را با دوستانش بررسي کند.اگر به راهکار جديدي رسيدند اعلام عمومي مي شود و در غير اين صورت همان راهکار قبلي واگذاري انجام مي شود.هر چند من شخصا بعيد مي دانم شرايط واگذاري پرسپوليس تغيير کند.

عابديني درباره اينکه آيا تيم چهارنفره رويانيان،هدايتي،پروين و او حاضر هستند که باشگاه را خريداري کنند يا نه گفت:من تنها تصميم گير نيستم.فردا در اين باره جلسه اي خواهيم داشت.

وي در پاسخ به اين پرسش که اگر شرايط تغيير نکند آيا اين موضوع باعث نخواهد شد، که شانس شرکت ها و موسسات شبهه دولتي براي خريد سهام پرسپوليس بيشتر شود، گفت: بعيد مي دانم که اين اتفاق بيفتد چون اراده دولت بر اين است که سهام پرسپوليس به شرکت ها و موسسات شبهه دولتي واگذار نشده و اين باشگاه به معناي واقعي خصوصي شود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html